Психологічна служба

Психологічна служба

Основною метою діяльності психологічної служби ліцею є психологічне забезпечення та підвищення ефективності педагогічного процесу, захист психічного здоров’я та соціального благополуччя усіх його учасників: здобувачів освіти та педагогічних працівників.

Практична психологиня ліцею Подорожко Катерина Олександрівна дотримується принципів конфіденційності, толерантності, неупередженості та професійності.

 

ЗВЕРНУТИСЯ ЗА ДОПОМОГОЮ

 

Основні завдання психологічної служби:

  • сприяння повноцінному особистому, інтелектуальному і професійному розвитку особистості учня на кожному віковому етапі;
  • створення умов для формування в учнів мотивації до самовиховання і саморозвитку, підвищення зацікавленності до навчання;
  • формування психологічної готовності учнів до дорослого самостійного життя та подальшої реальзації себе;
  • виховання в учнів: працьовитості, позитивного ставлення до праці як необхідної умови становлення громадської позиції особистості, гуманних та естетичних почуттів, моральних якостей;
  • забезпечення індивідуального підходу до кожного учасника навчально-виховного процесу від системи «психолог-учень» до системи «психолог-педагог-учень»;
  • створення умов для розвитку педагогічної рефлексії;
  • визначення мікроклімату в навчальному закладі, відношення педагогів до учнів та взаємовідносин в колективі;
  • профілактика і корекція відхилень в інтелектуальному і психофізичному розвитку учнів;
  • проведення психолого-педагогічного патронажу учнів пільгового контингенту, адаптаційних заходів;
  • профілактика девіатної поведінки, різного роду залежностей;
  • пропаганда здорового способу життя;
  • співробітництво з батьками, педагогами, розширювання психолого-педагогічних знань;
  • дослідження сфери сімейних та міжособистісних стосунків;
  • надання допомоги учням, викладачам і батькам в екстремальних і критичних ситуаціях, допомога в вирішенні особистих проблем і проблем соціалізації.

 

Основні види діяльності психологічної служби:

  • діагностика – психологічне обстеження учнів та навчальних груп, моніторинг змісту і умов індивідуального розвитку учнів, визначення причин, що ускладнюють їх розвиток та навчання;
  • корекція – здійснення психолого-медико-педагогічних заходів з метою усунення відхилень у психофізичному та інтелектуальному розвитку і поведінці, схильності до залежностей та правопорушень, подолання різних форм девіантної поведінки, формування соціально корисної життєвої перспективи;
  • реабілітація – надання психолого-педагогічної допомоги учням, які перебувають у кризовій ситуації (постраждали від соціальних, техногенних, природних катастроф, перенесли тяжкі хвороби, стреси, переселення, зазнали насильства тощо), з метою адаптації до умов навчання і життєдіяльності;
  • профілактика – своєчасне попередження відхилень у психофізичному розвитку та становленні особистості, міжособистісних стосунках, запобігання конфліктним ситуаціям у навчально-виховному процесі;
  • прогностика – розробка і застосування моделей поведінки групи та особистості у різних умовах, проектування змісту і напрямів індивідуального розвитку учнів і складання на цій основі життєвих планів, визначення тенденцій розвитку груп та міжгрупових відносин.

 

Основні напрями діяльності психологічної служби:

  • консультативно-методична допомога всім учасникам навчально-виховного процесу з питань навчання, виховання і розвитку учнів;
  • просвітницько-пропагандистська робота з підвищення психологічної культури в навчальному закладі та у сім’ї;
  • превентивне виховання (через засоби масової інформації, під час навчальної діяльності в рамках навчальних програм або як окремого предмета), метою якого є формування в учнів орієнтації на здоровий спосіб життя та захист психічного здоров’я; профілактика алкоголізму, наркоманії, ВІЛ-інфекції і злочинності.

 

Аптечка психологічної самодопомоги

07.03.2024 Адміністрація БМПЛ