Штучний інтелект та етика: які виклики постають перед викладачем?

В останні роки найбільшою подією, що викликала у суспільстві, стала поява і активне проникнення у всі сфери життя штучного інтелекту (ШІ). Саме ШІ дозволяє машинам виконувати завдання, які традиційно вимагали когнітивних здібностей людини. Програми та пристрої на базі ШІ можуть приймати рішення, вирішувати проблеми, розуміти та імітувати природну мову та навчатися на неструктурованих даних. Це суттєво прискорює виробничі процеси та дозволяє перекладати рутинні завдання на ШІ, вивільняючи робочий час. Генерування контенту, фото та відеоматеріалів суттєво прискорює і полегшує процес навчання.
22 квітня 2025 року Науково-методичним центром професійно-технічної освіти у Запорізькій області було проведено онлайн  вебінар “Штучний інтелект та етика: які виклики постають перед викладачем?”.
Спікерка вебінару, пані Лілія ДОРОНІНА, викладачка ДНЗ “Бердянський машинобудівний професійний ліцей” розкрила тему етичних викликів використання штучного інтелекту в освіті.
ШІ стрімко розвивається, пропонуючи нові можливості для багатьох сфер, насамперед, в освіті. По суті формується принципово нова концепція освіти, яка заснована на використанні цифрових технологій для створення персоналізованого, гнучкого та
інклюзивного освітнього середовища. Впровадження ШІ у освіті кардинально змінює навчальний процес, роблячи його більш персоналізованим, ефективним та доступним. Проте, проблема взаємовідношень людини і машини, етики штучного

інтелекту продовжує бути актуальною і багато в чому ще не вирішеною.
Протягом виступу Лілія Іванівна наводила приклади використання ШІ з власного педагогічного досвіду, тримала зворотній зв’язок з учасниками вебінару за допомогою опитувань та інтерактивних завдань.
Дивитися вебінар можна тут 
23.04.2025 Адміністрація БМПЛ